Viitorul suna etno

Standard

Duminica la pranz, inainte sa ajung la munca am trecut pe la Aula Universitatii Transilvania, unde a fost expozitia de carte. Cand am ajuns era un concert de muzica populara. Pana aici totul ok, ma plimb, ma uit la carti, la un moment dat aterizez la un stand, langa un tip pe la vreo 40-45 ani, cu un look mai „nemtesc”, dar roman de-al nostru. Domnul de fata ii explica unei domnisoare de la standul respectiv motivele pentru care Romania nu se va integra in Europa prea curand : muzica populara…Trebuie sa mentionez ca nu era un concert in care vreo gagica in fusta scurta (dar etno) facea playback, ci era un recital in toata regula, cu instrumentisti in spate, un unplugged reusit.

Am ramas socat…Cum adica, muzica populara ne opreste in drumul de integrare catre globalizarea din vestul Europei. Sa inteleg ca vest-europenii nu prea accepta muzica balcanica. Ciudat… Dar si asta poate fi un nod in papura,nu-i asa? Ca oricum ducem lipsa de noduri sau de uscaturi in padurea natiunii.

Muzica din Ardeal

Muzica din Moldova

Muzica din Oltenia

Muzica din Dobrogea

Muzica Bavareza

Nu stiu de altii, dar parca nu as face chef cu muzica bavareza…Iti cam taie pofta de baut :))

Nu am nimic cu muzica lor, dar renuntam din ce in ce mai usor la propriile identitati si la individualitati nationale, adoptam stilurile americane sau britanice. Globalizam totul. McDonald, KFC, Iepurasul de Paste (?!?). Eu inca mai salivez la gandul placintelor cu mere facute in cuptorul de lut de la tara. Cine spunea ca nu trebuie sa uiti de unde pleci ca altfel nu stii unde trebuie sa ajungi?

In rest, tot cartile de anul trecut, ceva mai scumpe. Pacat, daca tot nu s-au vandut, daca tot e criza…de ce le-au scumpit?!?

Oricum nu am putut rezista tentatiei si mi-am mai marit colectia cu inca vreo doua carti, pe care le voi citi probabil la vara.

Lasă un răspuns

