Capitolul 1 (Da-i cezarului ce-i al cezarului)

Standard

Multa MU!E!

De fapt povestea incepe altfel.Vara asta neputand sa lucrez cu norma intreaga la enofadov am avut ceva mai mult timp liber si daca tot stau intre munti, am zis hai sa imi fac norma de km.Pana aici totul bine si frumos…Doar ca atunci cand ajungi la locul faptei povestea se intuneca.

Vreau sa le urez pantofarilor de weekend si grataristilor needucati multa muie si sa traiasca 100 de ani in cacat cu stegulete roz si gunoaie.Vreau sa le urez parfum de mici arsi tuturor „turistilor” de pe Valea Cerbului (mai nou a ursului).Fara sa va blestem va urez sa ramaneti sterili si sa nu va procreeati!Voi ma faceti sa iubesc eugenia.

Dincolo de imaginile aproape ireale din Bucegi, Piatra Craiului, Piatra Mare si Diham, „turistul de weekend” distruge totul.De la peturile de bere, conserve, tavite de mici, sticle de votca sau gin si pana la tampoane (!?!) imaginile din muntii Romaniei nu mai socheaza.Deja marea majoritate s-a obisnuit si trece cu vederea.Daca de pe Tampa, care este totusi rezervatie naturala, s-au strans 6-7 tone de gunoaie, ganditi-va cum ar arata cabana de pe Piatra Mare (apropo ii urez cabanierului din Piatra Mare o mare pula…MULTA MU!E !!!*),daca ar exista un drum asfaltat si cu loc de gratar.

Norocul nostru, al celor care stiu ce inseamna sa fii muntoman, este ca desi urcusul ne omoara, privelistea si aerul ne fac sa ne simtim liberi.Sa urci prin vant, ploaie si grindina, merita.Ca apoi sa stai pe un varf de munte si sa vezi norii sub tine, sa simti adierea libertatii pe care majoritatea mediocra sau care nu a avut norocul sa ajunga pe munte, nu o vor simtii.Consider ca muntele este un loc exculsivist, al nostru.Al celor care nu se simt ca acasa in trafic, pe ciment, printre blocuri sau intre 4 pereti.Muntele este un loc cu adevarat exclusivist, pentru ca isi triaza intr-un mod uneori grotesc vizitatorii.Vorba unui salvamontist : „nu exista vreme neprielnica, ci echipament inadecvat.”

Nu ursii, nu lupii sunt de vina.Voi sunteti de vina, voi…idiotii care urca in Bucegi in adidasi…tu … panaramo care erai la 7Scari duminica in cizme cu toc, voi copii bomba (de bucuresti) care faceati gratar in fundu padurii…Vorba unui batranel…in viata totul se plateste la un moment dat.Si poate nu veti avea norocul sa va ascundeti intr-o ghena de gunoi atunci cand va prinde ursul.

Voi meritati asfalt, trafic, bitum fierbinte si 38 de grade Celsius, meritati manele si apartamente cu 2 carmere nedecomandate.Meritati telefoane de 12 milioane si mancare de 30lei RON in frigider.

Va urez numai de bine…

* In mijlocul verii coborand de pe Piatra Mare, am ajuns in cabana unde ne-am permis sa ne cumparam fix 2 cutii de cola la 0,25ml, iar in momentul in care am cerut 1l de apa cabanierul ne-a raspuns ca daca vrem sa ne racorim sa mai cumparam suc(la pretul de 3 sau 4 lei cutia).Ne-a replicat ca nu prea mai are apa ca e cald afara, dar cu toate acestea, magarii dumnealui aveau fiecare 2 galeti cu apa. Bineinteles ca afara temperatura era de peste 35 de grade, iar coborarea ne-a luat vreo 3sau 4 ore (nu imi mai aduc aminte). Nu ii doresc Domnului cabanier Attila Kovacs decat ca intr-o zi sa se intoarca roata.

Urmeaza capitolul 2….

Pana atunci…

513462

4 gânduri despre &8222;Capitolul 1 (Da-i cezarului ce-i al cezarului)&8221;

  1. rocksana

    mai ca bine le zici, dar vezi ca noi muntomanii mereu ne vaitam de gunoaie , de pantofari, de cocalari, de fufarine pe tocuri in varful muntelui, dar hai sa facem ceva! nu stiu….sa anuntam pe cineva cu destul de multa competenta care sa faca ceva, dar sa faca, sa ne starngem mai multi, sa facem o mica revolutie pentru ca e foarte urat ce se intampla.important e sa vrem.uite eu si cu tine suntem deja 2, pune la socoteala toti prietenii tai si ai mei la un loc + prietenii lor….o sa fie greu dar nu imposibil.sunt autoritati in domeniu, tb sa existe.as vrea sa visez la o zi in care atunci cand ma intorc de pe munte, in loc sa raman cu amintirea frumoasa a tot ce am vazut, atins, respirat…ma incarc cu pungi pline de gunoaie :((((((((((

  2. joaie

    Desi tonul tau glumet ar putea sa-i faca pe unii sa creada ca exagerezi, as vrea sa intaresc spusele tale referitor la cabanierul din Piatra Mare. Nu-sh cum dracu-l cheama, da’ e asa de scarbos si gretos ca nu-l inghiti nici cu sare de lamaie. Acu’ vr-un an de zile ma hotarasem ( dupa o innoptare pe acolo ) sa nu mai calc in respectivul lacash, da’ cum drac am facut ( din lipsa de alternative ) am urcat intr-o sambata pentru o tura de we cu inca patru prieteni. Mai intai, ne-a trimis ( din lipsa de locuri, desi i-am zis ca putem dormi shi pe jos, in sala de mese) la un refugiu aflat in apropiere. L-am gasit usor, da’ cind am aprins focul in godinul aflat acolo, era sa ne intoxicam cu fum, deoarece respectivul agregat de facut caldura era ruginit si crapat de fumul iesea si pe cosh ( o mica parte ) si pe linga. Dupa ce am umplut camera de fum, reushind cu greu sa recuperam rucsacii din interior, am aruncat nishte zapada pe foc si am plecat spre cabana, intr-o tentativa de a gasi intelegere pentru nishte amarati care incercasera sa nu-l deranjeze pe acest cabanier desavirshit. Cand dam nas in nas cu el si-i explicam cum sta treaba, asta, ce ne zice? Ca un om de munte, ce se crede, ne zice ca de fapt el si-a dat seama ca noi am premeditat sa dormim in cabana (!), si ca ar trebui sa cheme Salvamontul, sa ne …amendeze…!!! De ce ne faceam vinovati??? El stie. Ca noi nu am prea inteles. Poate daca vorbea romaneste, mai treaca-mearga, dar avea neshte influentze dintr-o limba care stiam ca se vorbeshte in alta tzara. In cu totul alta tzara!!! Ma rog, am depashit momentul, am promis ca nu mai facem si ca o sa cumparam si de la el ceva, ce dracu doar a dat dovada de marinimie cind ne-a primit. Omu’ nu stia ca daca nu ne primea, chemam noi Salvamontul, Jandarmeria Montana, Politia si Politia Economica. De ce? Pai l-am filmat pe om cum a vindut de toate fara sa elibereze bon sau chitanta fiscala, la cazare a doua zi la fel, ce mai, evaziunea fiscala e la ea acasa. Nu e frumos sa faci rau oamenilor, nu am fost sifonar in viatza mea, dar cind vezi asa un rahat de om, mai ca-tzi vine sa-l infunzi. Tu-i vorbeshti frumos, ii explici ca te afli intr-o situatie delicata, il rogi sa te ajute, iar el, exprimand-se intr-o limba romana maltratata, te amenintza ca te amendeaza!!! Hai ca eshti haios, monsher!!! Oricum, pe acolo nu mai calc, pun cortul in padure, ca vad ca turishtii romani nu prea sint iubitzi in stabilimentul respectiv. Nu sint sovin, dar pot recunoashte unul cind il vad. Igen!

  3. cipriutza

    multă dreptate mai aveti…eu nu sunt alpinist deshi mi-ar place foarte mult cred,insa am urcat de doua ori pe un munte in italia,la granitza cu elvetzia,nu foarte inalt si care avea amenajat un traseu ce-l puteai face si cu piciorul,necesita atentzie insa ajungeai daca iti doreai intradevar sa vezi lumea de sus,e frumos…jos de tot e un lac mare iar sus cand ajungi ai parte de o adevarata priveliste minunata…si sa revenim la „oile” noastre sau..mai bn zis magari sau porci e un lucru de-a dreptul inuman sa-ti bati joc de nanura,de cea care ne ofera totul si ne este ca si o mama,si eu sunt turist de weekend,merg la gratar la munte sau pe lacuri,si imi place foarte mult sa simt mireasma padurii,dar cand am terminat „balamucul” imi iau catrafusele toate,nu doar cele care-mi mai fac trebuinta…ce nu-mi mai trebuie arunc,dar in locurile special amenajate,ca daca ne batem joc,ne batem de noi inshine…v-am salutat cu respect…si sa ne auzim numai cu bine si-ntr-un mediu cat mai ecologic…si apropo..ca uitam,catre toti nenorocitii care nu au macar un pic de respect nici fata de ei inshishi,sa le dau si eu multa tare…din aia care le da si „autorul”randurilor de mai sus pe care le comentam

Lasă un răspuns

