A ce miroase copilaria ta?

Standard

ole

Primul gand al meu cand aud de copilarie fuge la napolitanele Kukuruku, cu surprize, pe care le lipeam intr-un album.Apoi vine mirosul ceaiului de dimineata la gradinita, servit in cani de tabla,mirosul de plastilina.Mai erau desenele animate cu masini cu Michel Vajon (sau ceva de genul asta stiu ca pe vreamea aia pronuntam misel vaio :)) )Copilaria miroase a Pepsi la sticle de 0,5 returnabile, baut la chioscul de langa scoala.Miroase a serbet si a COMPOT DE ANANAS 🙂 .Mere galbene, mere padurete si gutui, struguri aproape copti din via vecinului.

Ce mai inseamna copilaria mea?Hmm…BMX-ul meu galben care a ajuns si pe Tampa si in Predeal,inseamna „tara,tara vrem ostasi”, inseamna joaca de-a’scunsea prin cartier.Inseamna un joc de table sau sah pe casa scarii, pe timp de vara, singurul loc racoros in care avem acces.Tot la copilarie as pune sticlele de Ciucas consumate langa terenul de bitum sau de zgura unde bateam mingea toata ziua.

Copilaria insemna inocenta si topitopuri 🙂 insemna gumele Turbo 😀 turbo, arhicunoscute si cu gust de detergent:))…Tricourile vopsite cu pensula pe care scria invariabil Hagi (sau Stelea)…Imi aduc aminte de meciurile din ’94, si imi aduc aminte de tata ca aproape plangea dupa meciul cu suedia….Damn Kenneth Anderson…si de ce naiba nu avea Prunea 10cm mai mult !?!!?!Imi aduc aminte de Lacatus, cand venea Steaua in cantonament in Brasov pe stadion la Metrom si tricoul meu in dungi semnat de Ritli.

Mortal Kombat!!!!Cate fise mai bagam in jocurile astea:))…dar meritau!

Artex-urile…of, cine avea artex era cunoscut in tot cartierul, sau mingile din plastic care nu puteau fi vulcanizate nicaieri:))

Imi aduc aminte de serbarea din clasa a 2a la care m-am dus degizat in Zorro si la serbarea din a 3a in care am fost indian :D.Nu imi mai aduc aminte cate geamuri am spart sau cate corcoduse am furat…Cate garduri am sarit ca sa fur flori sa-i dau mamei sa nu ma pedepseasca ca nu mi-am facut tema la romana.

Ping-pong in spatele blocului, campionate care tineau cate 7 ore pe zi…(eu eram campion:D ) .

Copilaria suna a Snap!, Nana, Tupac, Mafia si Parazitii, RACLA, CC Catch,Backstreet Boys, Spice Girls…Queen(we are the champions, aren’t we?),The Kelly Family,Dj Bobo, Bomfunk MC’s, LA (da stiu, mi-e rusine dar pe vremea aia nu stiam prea multe).

OFFF….era perioada DALLAS:)) sau M*A*S*H*

A ce nu miroase?

Counter Strike, mirc, mess,carduri,banane, Kivi, avocado, iar counter, WoW, internet, tigari, alcool(in exces), haine de figuri si telefoane mobile cat un salariu…

Evoluam si evoluam si intr-o zi o sa ne trezim parosi intr-un copac cu un ciorchine de banane langa noi si o sa zicem „la naiba, o luam de la capat” !

30 de gânduri despre &8222;A ce miroase copilaria ta?&8221;

  1. mai stii batonul de ciocolata kiss? era roz sau verde in functie de umplutura :)) mai erau si m&m…. de kukuruku nu imi amintesc, dar suna al naibii de cunoscut.

  2. balaur

    psiheea, kururuku erau niste napolitane (cred!) inevlite in ciocolata si albumul era ceva cu The Flinstones.
    La mine a mirosit a serbet si a iaurt in borcane mici de sticla…si a jeleuri..A..uitam. Finetti!

  3. Santa Claus

    Copilaria mai suna, printre altele, si a „Coco jumbo” (daca asa se scrie), dar cu siguranta nu suna a „lol”, „brb”, „k” si toate „rudele” lor, a propozitii sau fraze care incep in romana si se termina, in general, in engleza sau in niste interjectii idioate, de genul „doooooh!”

    Copilaria avea gust de tot felul de fructe furate de prin curtile vecinilor, de dulceata de visine (am devenit dependent de acest „drog”) si paharul cu apa, pe care le primeam de fiecare data cand mergeam cu bunica-mea in vizita la o prietena de-a ei.

    Imi aduc aminte de albumele cu abtibilduri (fie ele cu fotbalisti, cartoon network sau alte de-astea), pe care dadeam si ultimii banuti pe care ii primeam de la parinti, doar-doar imi „pica” abtibildul care-mi mai lipseste ca sa-mi completez colectia. Imi aduc aminte de freneticele schimburi de abtibilduri sau surprize de la diverse gume/topitopuri/orice avea surprize.

    Copilaria insemna joaca, nu jocuri (ma refer de sigur la alea de pe computer/consola).

    Copilaria nu aducea a iPod, PlayStation, plasme, 5.1, telefoane mobile cu camere de ‘spe mii de megapixeli, Nike, Adidas, Zvarovski, si lista poate continua…

  4. wow! s-au mai adus ceva modificari postului asta de cand n-am mai intrat eu 😀
    daca m-ai luat cu poze cu turbo si topi top…. miroase si a satu’ de vacanta din mamaia… mahala mahala, dar parea cel mai select loc unde poti petrece o seara minunata cat esti la mare… bla bla… ma nostalgizez.

  5. Copilăria miroase a plăcintă cu mere şi scorţişoară, a cozonac fierbinte, a iasomie şi zambile, a omletă cu mărar şi a mere coapte…

  6. Stii la ce ma gandeam…La pistoalele cu apa…:))) cu care racoream fetele vara si la „chiusoare” facute dintr-un surub cu piulita,punga si catran de pe betele de chibrit…daca isi mai aduce cineva aminte…:-D

  7. :))))) ce copiarie am avut cu „aromele” astea. Erau adevarate delicatese tari ca naiba si cu un gust ceaushist……nu stiu daca am fsot vreodata sa cumpar cu tine guma turbo….da stiu ca sucuri colorate si cu gust de kkt am luat :))

  8. raluca

    Oricine vrea sa ramana un kiddo intr-o masura,oricine vrea sa guste fructele copilariei,sa-si aduca aminte aromele,sa se regaseasca,sa incerce sa evite ca a imbatranit….eeee…aici am un avantaj,eu inca sunt un kiddo 😉 :p si tu vesnic obsedat de compot de ananas 😛

  9. Offf…ce ma mai jucam si eu in fata blocului de-a bucatareasa…cu inca vreo unspe copii…si caram jumate de frigider cu mancare afara si le taiam cu lamele tatalui cat mai marunt in cratitze de plastic si capacele adunate de baietii nostri care erau ori capul familiei ori copii…nu mai zic atunci cand imi rupeam toate caietele de scoala sa ma joc de-a gradinita pe afara cu cei mai mici…off ce fericita am mai fost!!!Iar toate dulciurile astea imi sunt f cunoscute…mancam cu gramada…in schimb adoram sa manac lapte praf…cam greu de procurat:(eee ce vremuri!!!Acum…sper ca nu ating pe nimeni: doar fitze si frustrari!

  10. ha…mi-am adus aminte de vremea cand jucam Somata cu tuburi si cornete… (counter-strike versiunea fara computer :))
    sau de prastiile cu scoabe facute din sarma care lasau urme pe piele (scoabe care greu le mai scoteau „babele” din ciorapii lor…noi fiind pe jos de ras)
    totul era mai natural..
    dar asta e … lumea evolueaza… niciodata nu va fi la fel

  11. iulian

    wai , eu inca mai pastrez colectia de suprize turbo ,, si chair si turbo 2 , si catalogul cu abtipilde de la capionatul din ’94 .. pastrez si amintirile cand faceam castele si garaje din pamant pentru masinutele metalice , chair si gustul de pamant cu transpiratie de la un meci de fotbal , dupa care fugeam sus , furam un colt de paine si ma reintorceam sa propun o leapsa pe culori . recunosc .. am uitat jocul „maciu piciu” dar fetele care imi pot aminti sunt fotomodele prin spania , olanda , japonia si alte tari . insa „sapte pietre” si rate;e si vanatorii” nu imi ies din cap. felicitari tututror care inca au ramas copii!

  12. batistuta

    Salut!

    Am 17 ani si as vrea sa spun ca dupa tot ce am citit aici va dau dreptate tuturor. Tinerii din ziua de azi s-au schimbat radical in decurs de cativa ani si mi-e frica sa ma gandesc ce o sa se intample de acum incolo.

    Simt totusi ca parca as fi trait 2 copilarii. De cand eram mic, cam pe la 5-6 ani ieseam pe afara si nu era nimeni de varsta mea, asa ca stateam cu ceilalti mai mari (mai mari fiind de vreo 11-12 ani). Dar datorita lor am facut multe chestii mentionate mai sus (albume, gume turbo, melodiile clasice din 90’s care si acum le mai ascult, desenele de pe Cartoon Network in engleza: Thomas the tank engine, the mask etc….that’s the stuff, smokin’! nu toate prostiile din ziua de azi si traduse pe deasupra). Vreau sa spun ca si eu am avut norocul de a trai o copilarie extraordinara.

    Partea a doua a copilariei coicide cu „era” calculatoarelor, dar pe atunci nu era un fenomen asa de mediatizat si dezvoltat. Eu eram singurul dintre prietenii mei care avea net (dial-up desigur), dar nu ma tenta asa de mult. Jocurile erau clasice: Age of Empires si Starcraft, dar niciodata nu am stat ore in sir pe calculator, preferand sa ies afara.
    Prin 2004 s-a cam dus se rapa, toti aveau calculatoare performante si acces la internet, era greu sa mai iesi cu cine pe afara. A urmat o perioada de mutarii, astfel am ramas doar eu cu 2 prieteni din copilarie ramasi prin zona.
    Ramanand doar 3, am mai chemat odata cativa colegi din scoala si am reusit sa creeam un nou „grup”.
    In 2005 am intrat in liceul, intr-o clasa cu niste colegi plini de fitze…dar asta-i viata, noroc ca am gasit printre ei si oameni mai normali. Dar nici unul dintre acestia nu stia despre gume Turbo sau Cartoon in engleza…
    Odata cu intrarea in liceu, m-am despartit de fostii colegi de clasa, dar am mentinut legatura cu unul singur, pentru ca pe ceilalti i-au cuprins „fitzele” de liceeni romani. Astfel am ramas 4, dar din pacate unul dintre prieteni mei din copilarie a luat-o si el razna si a inceput sa se „pretinda” emo si satanist (nu pot sa inteleg…oameni chiar asa de schimbatori sunt?).
    S-a ajuns la cifra de 3, am stat asa cam 1 an de zile, pentru ca e foarte greu sa gasesti prieteni normali, fara fitze si care nu se dau „smecheri” in Bucuresti (cel putin in zona mea).
    In 2006 am reusit sa iau legatura cu unul dintre prieteni din copilarie si acela chiar daca locuieste destul de departe, vine aici ca sa stea cu noi.
    Ne-am axat mai mult pe fotbal si astfel am mai dat de cativa care ar putea fi prieteni „de baza”.
    In 2007 suntem cam 6 prieteni foarte buni si speram sa ramanem asa, desi ultimele zvonuri anunta ca unul dintre ei s-ar putea muta in Italia (ramane de vazut…). Am reusit sa facem si un mic filmulet de 40 de min, care va ramane pentru a ne aduce aminte de vremurile bune.
    In ultimul timp nu ne-am putut strange mai mult de 4…fiecare avand probleme lor (desi unele sunt chiar banale).

    Where are all the good times??? As vrea sa retraiesc inca odata aceasta copilarie si ii sfatuiesc pe copii din ziua de azi sa o lase mai moale cu calculator si sa mai iasa afara, sa incerce sa se joace si altceva in afara de fotbal! Nu am mai vazut tuburi/cornete de pe vremea mea. A…da, si sa incerce sa numai injure doar pentru a fi mai tare ca celalalt.

  13. mamaie

    ca tot e pagina amintirilor si a adevaratei semnificatii a cuvantului „copilarie..inocenta..naivitate…” am sa spun si eu cateva chestii.
    Imi aduc foarte bine aminte:
    .. de gradinita ..de masa de dimineata cand inmuiam cascavalul in ceai, mirosul acuarelei(o cutiuta mica alba cu vreo 9 sau max 12 culori.), plastelina….”am pierdut o batistuta ma bate mamiiica..cine are sa mi-o deie ii sarut gurita..batista parfumaaata…”etc. sau „ursul doarme si viseaza ca papucii lui danseaza ..ce sa-i dam noi de mancare….”etc. hotii si vardistii, tara tara vrem ostasi.
    . gumele Minti si Dallas(iti rupeai dintii in ele)
    ..suc TEC..tin minte ca imi rupeam spinarea cu doua sticle de doi litrii..:)) – una de cola si una de kiwi:)
    ..mai stiu cand cumparam o paine jumatate .
    ..jucam TOMANAPT ..flori fete si baieti.. ieseam cu pistoalele cu apa sau cu sticla direct. si faceam niste balti de toata frumusetea:))
    E adevarat azi vremurile s-au schimbat. Sistemul se schimba lumea evolueaza… noi suntem cei care trebuie sa ne adaptam..sa ne facem singuri clipele mai frumoase..si sa pastram mirosul anilor frumosi..Sa ii invatam si pe copiii nostri sa pretuiasca lucrurile importante.. sa lupte asa cum am facut-o si noi.
    Sa nu ramanem in fata calculatorului .. in lumea fara sentimente .

  14. rzn

    ft frumos…am vazut acum p mai multe site`uri tot asa cate ceva despre frumoasa copilaria :D…cand mai luam iarna un spray folosit si o teava si bagam carbit in ele…ahahhah cat de tare se auzea…:)) springa cu scoabe…imi rupeam elasticul d la chilotii ca sa traga mai tare =))

  15. mitza

    Salut santa claus si celorlalti..ati pomenit de albumele panini…mai aveti asa ceva? ma refer la fotbalisti…..chiar si dubluri….ma intereseaza

  16. Frumos, imi place mai ales partea d final :)))))=))…oriqm eu am o tema pt lb romana, sunt a 9-a:)…sunt „kiddo”:)), shi nu mai tzineam minte denumirile napolitanelor shi bomboanelor, am scris p google shi am dat peste blogu’ tau, shi intr-adevar, nu cred ca era nevoie sa s inventeze tot felu’ d aparaturi sofisticate ca internetu shi telefonul mobil. Fosta shcoala p care am parasit-o acum nu mai mult d 2 luni era cam toata dependenta de internet shi telefon mobil, adica cum sa-tzi spun:-?,p internet s folosea cel mai des RedTube-ul shi messenger-ul, iar telefoanele mobile l foloseau pt a pune sa asculte „satane”, sau manele mai p romaneshte:))…eu shi ink un coleg de-o varsta cu mn din alta clasa eram singurii kre nu ascultau manele,pana shi PROFESOARA D ROMANA asculta manele,shi DIRECTOAREA, shi oriqm,succes in continuare cu blogu’,dak vrei intra shi tu la mn shi lasa comm!

  17. anda

    kukuruku…erau cele mai tari napolitane….nu ma mai saturam…pacat ca au disparut…si au aparut toate chimicalele…alea erau un deliciu bv tie pt post:*

  18. bartos

    Salut tuturor. De curand am dat peste colectia mea de „turbe” din tinerete, si ma gandeam ca ar fi interesant sa incerc sa mai acopar din goluri. Daca aveti cumva surprize de vanzare sau de dat la schimb, dati-mi un mail la A L L K A T R A Z @ Y A H O O . C O M

  19. unknown

    ciocolata kiss, gume turbo, baloane cu apa si sampon(luat pe ascuns, sa nu se supere mama), cutiutele in forma de inimioara cu finetti, dulceata de visine etc. O tempora……

  20. adela

    thuoamnii.. am citit cateva din raspunsurile astea si evident, ma apucat si pe mine o nostalgie….. Eu personal am fost din a 6`a la arte.. si acolo imi aduc aminte ca era raiul pentru mine.. stateam in corpul C si acolo erau niste ciresi.. si un vagon sau ceva de fier inalt pe care ne suiam toti .. si desenam.. si era soare afara.. se vedea faind e acolo..nu aveam griji si probleme cum facem azi… din orice amanunt.Ce bine era cand erai copil..lciuri imi aduc aminte si eu de kiss.. si mai imi aduc aminte de ceva care nu ii mai tin minte numele.. poate stiti voi… erau PLICULETELE ALEA CU PRAF CARE IL PUNEAI PE LIMBA SI POCNEA…. doamne ce imi placeau… appoi descoperisem ciocolata alba care pocnea…bumbum sau ceva de genul… Dar cel mai mult imi placeau mie zilele cu soare in care aveai impresia ca poti face orice.. si in acelasi timp orice faceai era ceva distractiv…zile insorite cand stateai terchea-berchea si masurai asfaltu din fata blocului tau sau tot orasul in cautare de noi aventuri… pachetzelele cu mancare facute de mama pe care le dadeam cainilor de pe strada la coltzul brutariei.. si .. brutaria… Apoi si zilele cu ploaie.. pe mine ma intristau dar atunci cand ma prindea ploaia afara… s`a intamplat de cateva ori sa ma intorc descultza acasa cu sandalele in mana prin balti… …Sau prima oara cand am ragait… si am speriat cu copil de 5 ani..:)) Bineinteles.. furatul de flori…. si cearta de acasa… ca mama nu concepea prostioare dinastea..offf.. mai sunt multe….. si cred ca tocmai din cauza acestor amintiri pe care si in mod inconstient le mai pastrez savoarea ma fac sa imi doresc o casa cu gradina si livada .. si caini si dulciuri si soare muuuult..:P

  21. Ichim Vladimir

    Copilaria … hmmm copilaria miroase a prajiturile cu crema de lamaie si negresele pe care le ascundea

    bunica de mine, miroase a prima zi de scoala – cunoasteti la fel de bine ca mine mirosul ( pentru ca

    poate fi delimitat ca miros), miroase a iarba pe care ne puneau vecinii sa o taiem din gradina din fata

    blocului, miroase a TEC, a TURBO si pe alocuri MINTI, miroase a ulei ars( fumul pe care-l scotea

    trabantul bunicului meu), miroase a gunoi ( dar nu in sensul rau) de la ghenele care fiind mai inalte

    reprezentau un barem sau o trecere in tagma celor care puteau sari de pe ele, miroase a flori , flori pe

    care le „prindeam” impreuna cu albinele/bondarii/viespile intr-un borcan, miroase a flori – florile

    acelea albe – nu am retinut niciodata numele, pe care daca le rupeai si scoteai cred ca pistilul ( parca

    asa se numeste) aveau un suc foarte dulce si bun la gust, miroase a penicilina de la doamna Radu de la

    etajul 7 care imi facea injectii de cate ori raceam datorita faptului ca ma uita Dumnezeu pe afara iarna

    evident ud pana la piele, miroase a batran ( lucru care nu ne deranja de fel) – casa unui prieten care

    statea cu bunicii unde ne strangeam dupa indelungi memorii aduse parintilor/bunicilor cand eram

    „condamnati” la stat in casa, miroase a lapte – laptele care il aduceau respectivii domni la „ALIMENTARA

    NOUA(9)” – ( alimentara din colt), miroase a panea de abia scoasa din cuptorul fabricii de paine TITAN la

    al carui punct de lucru stateam la coada ore in sir ( dar lucru care nu ne deranja), …. lista poate

    continua dar sa trecem la papile gustative,
    copilaria are gust a TEC, a detergent (turbo), a napolitane, a prajituri/mancaruri facute in casa bine si

    sanatos, a lacrimi – cand iti mai luai cate o bataie de la parinte/bunic, a pamantul din care muscai cand

    greutatea de pe tine la „lapte ros” era mult mai mult decat indurai, a blocul de care dadeai cu dintii

    daca nu sareai bina la „capra noua”, a asfaltul din care muscai cand te tragea unul mai fortos la

    „frunza”, a mingiile pe care le luai in figura cand erai portar si jucai cu cei mai mari, a strugurii

    intotdeauna verzi ai boltei din fata blocului ( nu apucau niciodata sa se coaca), a benzina – benzina cu care curatam piesele bunicului de la trabant care nu stiu cum se facea dar nu era data sa nu o gust, are dulcele gust al primei fete sarutate „pe gura”/”frantzuzeste”, are gustul cartofului copt in cazemata pe o tablie de la un tomberon( fiti linistiti n-am patit nimic), are gust a „vis” tigarile mentolate la care ne-am incumetat un pic mai tarziu si evident a patrujel ( pentru a nu-ti mirosi gura a „vis” – nu ca ar fi functionat procedura), are gust a praf , a zapada, a namol,
    si a multor lucruri care celor din generatiile care au urmat( desi nu sunt ei de vina/ nu e drept sa-i condamni) li s-ar parea „bullshit”/”nashpa”.

    Cu toate ca toate mirosurile/gusturile par unele care fac parte din negativ totusi acestea sunt cele care reprezinta cele mai dulci/ inedite/ inmiresmate/ unice pentru generatia noastra si cred eu ca sunt cele care ne tin cu picioarele pe pamant si traind intr-o viata reala.

    As putea sa scriu o zi intreaga dar nu o s-o fac pentru ca trebuie sa ma duc la munci.
    Cu bine si traiasca aceste sentimente si cei care le poarta.
    Multumesc lui makavelliro pentru idee si Andrei pentru link si pentru faptul ca imi este prieten.
    Stima.

  22. leno

    a ce miroase copilaria ? a scrie un roman e putin spus >>>>a iarba verde de acasa ,a fructele mincate direct din pom ,a focul de vara aprins in plina vara ,focul de vacanta,a stuguri copti,sotronul pe care il saream desculti,a ce miroase o copilarie cind nu ai nici o grija ? a fericite aduceri aminte ,<<nici nu stiti cit as da sa alerg descult o zi intreaga de vara ,iar seara sa merg la matusa sa maninc lapte cald cu mamaliga,O DOaMNE ,ce sanatosi si fericiti eram

  23. Ruxi

    Copilaria mea miroase a lapte dumicat( cu paine), lapte cu cacao si paine cu unt, cofetaria ana cu scaunele de fier, vopsite in alb, parizer cu ciuperci , croissant fantastic star (eram terminata dupa el), rahat de cacao, guma cu aroma de pepene galben, rosii coapte la mamaie in gradina, gustoase si carnoase, creta cu care desenam asfaltul din fata blocului, mere glazurate si cocosi de zahar ars. Imi pare tare rau ce copiii din ziua de azi ca nu stiu ce inseamna distractia si nu vad dincolo de tehnologie, bani si fite.Nu stiu ce inseamna sa mergi descult , vara, dupa ce a plouat, sa nu conteze cum esti imbracat ci doar pe unde te mai joci , sa mananci branza cu paine facuta in casa si ciorba acrita cu corcoduse verzi.Si asta e doar o parte din ce am trait toti in acea perioada.

  24. florina....vreau copilaria memei mele:((

    as da orice sa mananc si eu un baton kiss…o guma turbo…inghetata aia in forma de unt:((( de discoteca aia fara bataie …cu distractie …cu dans….da mai ales as vrea din tot sufletu sa traiesc si eu acele vremuri…:((:((

    as vrea cand o sa fiu mare sa caut aceste produse si sa le pun pe piata ..dar de unde noroc:|

    puteti sami dati add pe id de mess….. florinaking1945 😉

  25. phantom

    Da….copilaria noastra a fost ceva deosebit….dar astea vin si trec…..asta e evolutia….copii din ziua de azi sunt mai evoluati…asa vor fi si copii copiilor lor….asta e viata si tre sa o acceptam…..avem nevoie de tehnologie….ce n-as da sa fi avut in copilaria noastra tehnologia din ziua de azi….3d movies and games….ipad or 3d phones…etc….

Lasă un răspuns

